Ideally:
5.6(Tue) Ch2 network effectiveness Ch4 third part

5.7(Wed) 9:00-12:30 work with Russell to fix ch4 (third part)
13:00-14:00 work ready program
15:00-24:30 fix ch4

5.8(Thur) 10:00-12:30 ch3
13:00-14:00 interview workshop
15:00-16:30 LUPA seminar:how to publish paper in journal
Ch4 done (hopefully), structure of Ch5

5.9 (Fri) 9:00-12:30 work with Russell to fix ch1-ch4

13:30-24:30 write Ch5 (5-6 pages in total)

5.10(Sat) ch5

5.11(Sun)

Reality:(is always cruel..)
5.6 (Tue): WHAT THE HELL!!!!! It took me almost 12 hours to get
the effectiveness part done.. Russell is right! He told me
it would take me the whole day to fix it.(I was so naive
... I can't believe this morning
I told him I can do more than that and asked him to give me
more loading..In fact, I thought I can get it done no later than
4:00..but now.. it's already 11:24 pm..)
Anyway, I am still on track!
Lesson for today:I tend to underestimate the time/cost
things could take! Need to be cautious and
always begin earlier.
5.7 (Wed):一早進了Russell辦公室,其實我都還沒睡醒...(才睡五小時我要暈了)
結果Russell機機聒聒講到一半突然問我:你是不是在恍神阿? (被抓包了..)
好拉反正就是他興高采烈的把他昨天熬夜改完的第三章(他幫我加了兩頁架構還有
coding格式,結果讓我的第三章看起來專業無比!)給我看,然後一邊計畫著他今天
想要看完第四章的哪幾部分並且把我的
表達方式做一些修正(我的英文實力果然跟native還是差一大截阿)
回到我的辦公室後,喝了一杯咖啡提神,結果今天一整天都犯胃痛,天殺的我身上又
沒帶藥,造成今天效率奇差無比!! 我才寫了一個page!!!可是我今天又誇下豪語說
我會在明天下午一點之前把第三部分寄給他(天曉得我都沒開始四分之一,
果然是學不乖阿)下午跟早上Russell衝進來我辦公室兩次又很高興的跟我說他第四章
修改的成果,接著又說了之後期刊投稿的事(分明我六月才要寫..)
我在這裡半年他可是第一次進來我辦公室閒聊阿...可能是壓力太大吧 哇哈哈
晚上因為還是不舒服實在無心繼續寫論文,於是就跑去練劍了(再不運動我會死的拉!)
今天剛好也是Chard的生日,又再度來到上星期已經來過的bar裡慶生(上星期是
David生日)為避免上星期只是一瓶可樂娜已經讓我睡到隔天中午的慘劇再度發生
這次老娘我只喝了coca cola+lime+bitter還有一包洋芋片(洋芋片竟然只比酒便宜
一塊澳幣耶...嘖嘖嘖..)
好了流水帳記完了,我也要快點洗澡上工拉!要是我明天一點沒有寄給Russ,他明天
就得要熬夜看了耶~~有這麼認真的老師我實在沒有理由發懶! 繼續加油!


We will see!
arrow
arrow
    全站熱搜

    菜鳥啾 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()